اهمیت استمرار در تولید محتوا

در بسیاری از مواقع بسیاری از صاحبان سایت تصورشان این است که پس از ایجاد یک وب سایت همه چیز تمام است و کلی بازدید کننده جذب خواهند کرد. اما این تصور اشتباه است. زمانی که یک وب سایت ایجاد میگردد شرط اول جذب کاربر داشتن محتوایی بروز و کاربردی است. ابتدا سایت شما با محتوای خوبی شروع به کار میکند اما این تمام ماجرا نیست.

شما برای دیده شدن در جستجو های کاربران باید مطالب مناسبی در سایت خود داشته باشید. هرچه مطالب شما ثابت بماند بدلیل قدیمی شدن مطالب شما به مرور جایگاه شما در موتور های جستجو از دست می رود.

هرچه مطالب شما بروز و مفید باشد کاربران بیشتری را به سوی خود جذب می کند. همچنین جایگاه شما در رتبه بندی موتور های جستجو بهبود خواهد یافت. اما آیا زمانبندی خاصی برای تولید محتوا باید در نظر گرفت؟

برای انتشار محتوا در هر پلتفرمی حتی وبسایت شما برای الگوریتم های رتبه بندی به این معنی خواهد بود که سایت شما یک سایت فعال با مطالب بروز است. اما نکته دیگری که اعتبار شما را افزایش می دهد استمرار در انتشار مطالب و زمانبندی مناسب برای آن است. به این شکل که اگر شما در 30 روز ماه تنها یکروز ناگهان 15 مطلب منتشر کنید با انتشار همان 15 مطلب در یک روز در میان یک ماه بسیار متفاوت است.

در انتشار یک روز در میان الگوریتم ها متوجه این می شوند که شما در حال تولید روزانه و زمانبندی شده محتوا هستید پس مطالب شما ارزش بیشتری خواهد داشت و همچنین کرالر های موتور های جستجو در زمان های بیشتری به سایت شما خواهند آمد. اما زمانی که در یک روز 15 مطلب یا پست منتشر میکنید برای موتور جستجو یا پلتفرم های فضای مجازی بیشتر از فعالیت مثبت برای شما مانند یک اسپم می باشد. سپس شما 29 روز دیگر را هیچ فعالیتی ندارید و همین امر باعث می شود که وب سایت شما از مطالب بروز خارج گردد.

این استمرار در تولید مطالب مفید و کاربردی برای کربران سایت شما هم بسیار مفید است. چرا که آن ها هم همیشه برای مشاهده مطالب مفید شما به صورت روزانه به سایت شما سر خواهند زد تا از مطالب منتشر شده شما آگاه شوند. این بازدید روزانه کاربران هم در ارتقا جایگاه سایت شما مثبت خواهد بود.

زمانبندی انتشار محتوا در وب سایت و فضای مجازی

همانطور که گفتیم شما برای یک وب سایت نیاز دارید تا در بازیه زمانی مشخص تعداد مطالب مشخصی را منتشر کنید. تا وب سایت شما در موتور های جستجو جایگاه مناسبی پیدا کند. این زمانبندی می تواند متفاوت باشید. از نظر ما بهترین زمانبندی انتشار، روزانه می باشد. اما بسیاری از صاحبان سایت زمان اینکار را ندارند. به همین دلیل می توانند استمرار تولید محتوا را به اشکال دیگر پیاده سازی کنند.

یک روز در میان یا 2 روز مشخص در هفته با به هر شکلی که در یک زمان مشخص شما تعداد مطالب مشخصی را منتشر کنید برای شما مناسب خواهد بود. حفظ این نظم زمانی هم بسیار حائز اهمیت است.

اما برای فضای مجازی شما باید از فعالیت بیشتری برخوردار باشید چرا که رقابت در این پلتفرم ها بسیار شدید تر است. برای فعال بودن در شبکه اجتماعی اینستاگرام شما به انتشار مرتب مطالب روزانه دارید همچنین فعالیت در دیگر بخش آن مانند استوری و ریلز باید به صورت مرتب و کاربردی باشد. تا هم ارتباط با مخاطبان را حفظ کند هم در الگوریتم های این شبکه اجتماعی بتوانید مخاطب بیشتری را جذب نمایید و بیشتر دیده شوید.


تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn