تقویم محتوایی چست؟ چگونه میتوانیم یک تقویم محتوایی بسازیم؟

یک تقویم محتوایی از چه قسمت هایی تشکیل شده است

1-تاریخ ها: تقویم محتوایی به شما کمک میکند تا تاریخ هارا فراموش نکنید برای مثال هر محتوای که تولید میکنید شامل نوشتن ویراستاری و انتشار است تاریخ هرکدام از این کارها باید جداگانه ثبت شود.

2-نام مسئول هر بخش: در تقویم محتوایی هریک از اعضای تیم هر فعالیتی که انجام دهد مانند نوشتن ویراستاری طراحی باید نام خودرا ثبت کنند.این کار باعث میشود اعضای تیم باهم همکاری بهتری داشته باشند.

3-موضوع:شما میتوانید موضوعاتی که میخواهید درباره ان تولید محتوا کنید برحسب اولویت لیست کنید و ان ها را داخل تقویم محتوایی قراردهید.

4-اولویت بندی: حالا که موضوع ها اولویت بندی شد کار هم برای اعضای تیم راحت تر شد وانها الان می دانند کدام موضوع مهم تراست و کدام یک از اهمیت کمتری برخوردار است.

5-هشتگ و کلمات کلیدی: در شبکه های اجتمایی هشتگ ها و در وب سایت کلمات کلیدی نقش بسزایی دارند و استفاده مناسب از انها باعث جذب کاربران زیادی میشود.

6-بسترهای انتشار:هرپست ممکن است برای شبکه های اجتماعی متفاوت و یا یک وب سایت خاص منتشرگردد .در زمان درج اطلاعات باید به شبکه اجتماعی یا وب سایت مورد نظر برای پست توجه داشته باشید و تمام شبکه های اجتماعی و وب سایت ها را در تقویم محتوایی درج کنید.

یک تقویم محتوایی از چه قسمت هایی تشکیل شده است

چگونه یک تقویم محتوایی بسازیم؟

ما همیشه دنبال این بودیم که محتوای جالب و جذاب بیشتری برای مخاطبان خود تولید و انتشار کنیم این تولید محتوا و انتشار به استمرار نیاز دارد.خیلی از ماها ممکن است در استمرار تولید محتوا وانتشار ان به مشکل بخوریم. تقویم محتوایی یک راه حل خوب برای حل این مشکل است و به شما کمک میکند برنامه ریزی بهتری داشته باشید. برای اینکه بتوانیم تقویم محتوایی بسازیم باید به نکات زیرتوجه کنیم.

ده نکته برای ایجاد یک تقویم محتوایی

  • 1-مشخص کردن اهداف:اولین قدم برای ایجاد و پیاده سازی یک تقویم محتوایی مشخص کردن هدف است.تولید و انتشار محتوا بدون مشخص کردن هدف کاری بیهوده خواهد بود. برای اینکه یک محتوای خوب منتشرکنید همیشه این سوال را از خود بپرسید که هدف از ایجاد این محتوا چیست؟ایا ما این محتوا برای پاسخ به سوالات مخاطب ایجاد می کنیم یا برای اینکه دنبال کنندگان بیشتری جذب کنیم؟
  • 2-ایجاد الگو برای تقویم محتوا: یکی از ابزارهایی که ویژگی یک تقویم محتوایی خوب را دارد،ابزارGoogle Sheets است.این ابزاربه هریک از اعضای تیم اجازه دسترسی و ویرایش محتوا را میدهد و یک الگوی مناسب برای یک تقویم محتوایی است .
  • 3-انتخاب کانال:کانال های خود را انتخاب کنید.شما باید بدانید که مخاطبانتان از چه کانال هایی(مانند اینستاگرام ، فیسبوک ، یوتیوب یا وب سایت موسسه) استفاده میکنند.ایا باید مقاله و یا تصویری را در وب سایت قراردهید و یا ویدیویی را دریوتیوب منتشر کنید.کدام از اینها کمک بیتشری به شما برای جذب مخاطب میکند.
  • 4-شروع با تقویم سال:شما میتوانید تقویم محتوایی خود را طبق رویداد های مهم سال در تقویم برنامه ریزی کنید برای مثال از سیمینار ها ، جشنواره های فروش ، نمایشگاه ها و تعطیلات استفاده کنید تا بتوانید محتوای مرتبطی ارائه دهید. و همینطور اعضای تیم از قبل میدانند که میخواهند درباره چه موضوعی تولید محتوا کنند و به روند کارانها کمک میکند.
  • 5-اضافه کردن محتوا:پس از مشخص نمودن رویداد ها در تقویم محتوایی حالا شما می بایست مطالب و ایده های مرتبط برای تولید محتوا را در تقویم یادداشت نمایید. برای ایدههای خود میتوانید از رویدادها ایده بگیرید.
  • 6-دردسترس داشتن محتوای همیشه سبز:شما باید همیشه یک یا چند محتوای اماده داشته باشید تا وقتی اعضای تیم مشغول کار دیگری هستند از ان استفاده کنند و اختلالی در روند کار پیش نیاید. این نوع محتوا به تاریخ ویا زمان خاصی وابسته نیست و همیشه میتوانید از ان استفاده کنید.
  • 7-استفاده کردن از مطالب قبلی: همیشه که نباید محتوای جدید ایجاد کنید شما میتوانید همان محتوای قدیمی را به روزرسانی کنید و یا به انها اضاف کنید.همچنین میتوانید محتواهای قدیمی را با قالب های مختلف درشبکه های اجتماعی مختلف نشردهید .
  • 8-تعیین کردن محدودیت زمانی :شما باید برای منتشرکردن محتوای جدید یک محدودیت زمانی درنظر بگیرید. تقویم محتوایی کمک میکند تا شلوغ ترین زمان های مممکن را بیایید و طبق انها برنامه ریزی کنید در اینصورت اعضای تیم میتوانند خو درا برای شلوغ ترین روزها اماده کنند تا بتوانند مطالب را به موقع منتشر کنند.
  • 9-به روزرسانی و مرور کردن طرح: تقویم محتوایی خودرا به طور منظم با اعضای تیم به روز رسانی و مرورکنید این کار باعث میشود که اعضای تیم افکار خود را باهم اشتراک بگذراند و با تغییراتی که ممکن است رخ دهد سازگارشوند.
  • 10-نظارت برچگونگی دریافت محتوا:بعد ازاینکه محتوای خود را تولید و منتشر کردید حالا باید بررسی کنید که کدامیک از انها توانسته اند مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنند مثلا کدام مقاله دروب سایت بیشترین کلیک را خورده است و راجع به چه موضوعی بوده است و یا کدام ویدیو دریوتیوب بیشترین بازدید را داشته است .دانستن هر کدام از اینها به شما کمک میکند تا در اینده محتوای جذاب تری ارائه دهید.

تنظیمات
این پرونده را به اشتراک بگذارید :
Facebook Twitter Google LinkedIn